Fraktfritt över 499:- / Leverans normalt 2-5 arbetsdagar / Fri retur / Endast leverans inom Sverige

Köpvillkor

      

Följande köpvillkor gäller för försäljning av produkter på www.teddykompaniet.se av Teddykompaniet i Båstad AB (nedan kallat Teddykompaniet) med organisationsnummer xxx, postadress Box 1011, 269 21 Båstad. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen, hör då av dig omgående till oss på e-post [email protected]

Priser och betalning
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Vi förbehåller oss rätten att justera priset och för eventuella prisfel. Det är betallösningen Klarna som hanterar våra betalningar och du kan betala direkt, delbetala, med faktura eller med kort Visa och Mastercard.

Rabattkoder
Emellanåt så får du som kund en rabattkod från oss att använda i vår webshop. Du lägger i dina varor som vanligt i varukorgen och väl i kassan klickar du på "+ lägg till rabattkod". Här skriver du i din rabattkod, tänk på att stora och små bokstäver är viktigt att ta hänsyn till. En rabattkod gäller för samtliga produkter förutom produkter med personlig brodyr som snuttefilt med namn. Rabattkoden gäller även på produktvärdet exklusive frakt. Hör av dig till oss om du har frågor.

Presentkort
Vill du ge bort ett presentkort till någon så går det att köpa i webshopen. Välj på beloppen 250 kr, 500 kr, 750 kr eller 1000 kr. Välj att få presentkortet endast digitalt för 0 kr, då skickas en kod i din orderbekräftelse. Denna kod är själva presentkortet och tänk på att mailet ett standardmail och inte utformat som ett presentkort. Eller välj att få presentkortet skickat fysiskt till dig (eller annan leveransadress som du själv väljer i kassan). Presentkortet kommer med handskriven kod i ett fint kuvert med plats för en personlig hälsning från dig. Extra kostnad på 30 kr. Leveranstid 2-5 arbetsdagar. Giltighetstiden på kortet är 1 år från datum du köpte kortet. Tänk på att mottagaren som nyttjar kortet får betala för frakt 49 kr om beloppet understiger 499 kr.

Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella fel i texter på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt

Leverans
Leveranstid: Våra leveranstider är normalt 3-5 arbetsdagar. Glesbygdsområden kan komma att räkna med leveranstid på 2-4 arbetsdagar. Beställningar lagda efter klockan 14 på fredagen samt under helgen skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid), kontakta oss på e-postadress [email protected] och ange ditt ordernummer.

Leveranssätt: De flesta av våra varor skickas direkt hem till dig med Postnord. Är du inte hemma, lämnas produkten utanför dörren. Anser Postnord att det inte är lämpligt att lämna varan utanför din dörr, då kommer du få notifiering av Postnord att du istället kan hämta ut varan på ditt närmaste ombud. Varor som väger mer än 1 kg eller behöver en kartong som har sidor längre än totalt 90 cm, då skickas varan med Bring till ditt närmaste ombud. Du kan också välja att hämta din vara på Kids House, Stenhusvägen 2 i Båstad. Tänk på att hämta paketet inom 3 dagar från lagd beställning. Se öppettider på Kids House här.

Fraktpris: fri frakt över 499 kr och gratis på hämtning i butik Kids House i Båstad.

Retur och ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstadgad14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Om du vill returnera en vara så står Teddykompaniet för returen.    

Om du vill returnera en vara
Vill du returnera en vara ska du meddela oss att du ångrar dig och vill returnera varan. Detta gör du genom att skicka ett mail till [email protected] med ditt namn, din adress, ordernumret samt vilka varor som du vill returnera.

Vi skickar dig en retursedel som du skriver ut och fäster på paketet. Du bör returnera varan omgående efter att du har fått retursedel, men senast inom lagstiftad 14 dagar. Viktigt att produkterna är i ursprungligt skick, i originalförpackning och välpaketerade i sitt emballage.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde om varan är använd eller skadad.

Situationer när ångerrätten inte gäller
I nedan situationer gäller inte ångerrätten:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål, exempelvis Snuttefilt med broderat namn

För mer information om den lagstiftade ångerrätten, läs mer på Konsumentverket.

Reklamation och klagomål
Vi kontrollerar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Om du vill reklamera en vara
Om du vill reklamera en vara, så behöver du innan du returnerar en defekt vara kontakta oss via mail [email protected] och få ett godkännande. I ditt mail ska du ange ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Viktigt att klagomålet skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden.


ANSVARSBEGRÄNSNING 
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Force Majeure
Vi tar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets kontroll (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.