Fraktfritt över 500:- / Leverans 2-5 arbetsdagar / Fri retur / Endast leverans inom Sverige

Villkor

      

Följande köpvillkor gäller för försäljning av produkter på www.teddykompaniet.se av Teddykompaniet i Båstad AB (nedan kallat Teddykompaniet) med organisationsnummer xxx, postadress Box 1011, 269 21 Båstad. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@teddykompaniet.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen, hör då av dig omgående till oss på e-post info@teddykompaniet.se.

Priser och betalning
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Vi förbehåller oss rätten att justera priset och för eventuella prisfel. Det är betallösningen Klarna som hanterar våra betalningar och du kan betala direkt, delbetala, med faktura eller med kort Visa och Mastercard.

Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella fel i texter på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt

Leverans
Våra normala leveranstider är 2–5 arbetsdagar. Beställningar lagda efter klockan 14  på fredagen samt under helgen skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid), kontakta oss på e-postadress  info@teddykompaniet.se och ange ditt ordernummer. Beställningar inför jul: Beställningar lagda senast 17 december 23:59 kommer att skickas ut och komma fram innan jul (förutsatt att det inte uppstår några problem hos våra speditörer som är utom vår kontroll). Beställningar lagda 18 december och framåt kan vi inte garantera kommer fram innan jul samt att de röda dagar som finns påverkar ordinarie leveranstid.

Retur och ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstadgad14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Om du vill returnera en vara så står Teddykompaniet för returen.    

Om du vill returnera en vara
Vill du returnera en vara ska du meddela oss att du ångrar dig och vill returnera varan. Detta gör du genom att skicka ett mail till info@teddykompaniet.se med ditt namn, din adress, ordernumret samt vilka varor som du vill returnera.

Vi skickar dig en retursedel som du skriver ut och fäster på paketet. Du bör returnera varan omgående efter att du har fått retursedel, men senast inom lagstiftad 14 dagar. Viktigt att produkterna är i ursprungligt skick, i originalförpackning och välpaketerade i sitt emballage.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde om varan är använd eller skadad.

Situationer när ångerrätten inte gäller
I nedan situationer gäller inte ångerrätten:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål, exempelvis Snuttefilt med broderat namn

För mer information om den lagstiftade ångerrätten, läs mer på Konsumentverket.

Reklamation och klagomål
Vi kontrollerar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Om du vill reklamera en vara
Om du vill reklamera en vara, så behöver du innan du returnerar en defekt vara kontakta oss via mail info@teddykompaniet.se och få ett godkännande. I ditt mail ska du ange ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Viktigt att klagomålet skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden.


PERSONUPPGIFTER

Genom att handla hos Teddykompaniet accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller ger aldrig vidare dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

Vilka uppgifter lagrar vi?
Teddykompaniet är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order lagrar vi ditt förnamn, efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress och köphistorik. Prenumerera du på vårt nyhetsbrev, lagrar vi ditt namn och email-adress.

Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer, nyhetsbrev och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna.

Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är: Posten, Bring, DHL.

Nyhetsbrev
Vid godkännande av nyhetsmail accepterar du även att vi får skicka mail till dig med exempelvis nyttig produktinformation, tävlingar, erbjudanden eller nyheter. Du kan när som helst säga upp din prenumeration från våra nyhetsmail. Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsmail delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör Mailchimp. För information om hur Mailchimp hanterar dina uppgifter. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.

Vilka rättigheter har du?
Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt. Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.

Ansvarig för dataskydd
Teddykompaniet är personuppgiftsansvarig för att Teddykompaniets behandling av dina personuppgifter sker i enlighet med tillämplig lagstiftning:

Teddykompaniet i Båstad AB
Box 1011
269 21 Båstad
Sverige

Telefon: +46 (0) 431 725 10
Email: info@teddykompaniet.se

Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.


ANSVARSBEGRÄNSNING 
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Force Majeure
Vi tar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets kontroll (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.