Går det att beställa till utlandet?
Nej, i dagsläget går det inte att beställa produkter i vår webshop med leverans till utlandet. Däremot har vi flera återförsäljare som skickar internationellt samt internationella återförsäljare. Endast finska återförsäljare hittar du här.
Vart kan man köpa Teddykompaniets produkter i Sverige?
Teddykompaniet finns på flera olika ställen, både i fysisk butik och online. Våra produkter finns hos många olika återförsäljare i hela Sverige, allt från större butiker som Lekia, Jollyroom och Åhléns till mindre butiker. Samtliga återförsäljare kan du hitta i denna lista. I Båstad finns även Kids House som är Teddykompaniets egna butik med stort sortiment av våra produkter, men också produkter från andra varumärken. Öppettider för Kids House finns här.
Går det att få produkten levererad till annan adress?
Ja, självklart. Om du vill att din produkt eller produkter ska levereras till annan adress, så anger du mottagarens adress i kassan under Leveransadress. Glöm ej att ange mobilnummer till mottagaren - detta behövs för Postnord eller Bring.
Hur lång är den normala leveranstiden?
Våra normala leveranstider är 2–3 arbetsdagar. Broderade snuttefiltar är leveranstiden normalt 5-7 arbetsdagar. Beställningar lagda efter klockan 14 på fredagen samt under helgen skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid), kontakta oss på e-postadress [email protected] och ange ditt ordernummer. Tänk på att det är högt tryck inför julen både hos oss och hos Postnord och Bring, så lägg din beställning senast fredag 16 december före midnatt för att garanterat få din leverans innan jul.
Går det att få presentinslagning? Ja, det går bra, men inför alla storhelger t.ex jul, så sker inga paketinslagningar. Beroende på storlek på produkten slår vi in produkten i pastellgrön, pärlemovit eller silvrig presentpåse. Påsen smyckas fint med brand och etikett. Tyvärr slår vi ej in "hårda" produkter som gungdjur, käpphäst och giftboxar samt gosedjur över 100 cm. Presentinslagningen är per produkt, så vill du så in fler produkter väljer du fler antal presentinslagningar. Du väljer presentinslagning genom att lägga till produkten till din varukorg. Du kan också göra det i kassan. Klicka här för att komma direkt till presentinslagning Vill du skicka direkt till mottagaren? Välj då annan leveransadress i kassan.
Går det att köpa presentkort? Absolut, det går att köpa presentkort i webshopen. Välj på beloppen 250 kr, 500 kr, 750 kr eller 1000 kr. Välj att få presentkortet endast digitalt för 0 kr, då skickas en kod i din orderbekräftelse. Denna kod är själva presentkortet och tänk på att mailet ett standardmail och inte utformat som ett presentkort. Eller välj att få presentkortet skickat fysiskt till dig (eller annan leveransadress som du själv väljer i kassan). Presentkortet kommer med handskriven kod i ett fint kuvert med plats för en personlig hälsning från dig. Extra kostnad på 30 kr. Leveranstid 2-3 arbetsdagar. Giltighetstiden på kortet är 1 år från datum du köpte kortet. Tänk på att mottagaren som nyttjar kortet får betala för frakt 49 kr om beloppet understiger 499 kr.
Vad kan jag köpa med min rabattkod? Emellanåt så får du som kund en rabattkod från oss att använda i vår webshop. Du lägger i dina varor som vanligt i varukorgen och väl i kassan klickar du på "+ lägg till rabattkod". Här skriver du i din rabattkod, tänk på att stora och små bokstäver är viktigt att ta hänsyn till. En rabattkod gäller för samtliga produkter förutom produkter med personlig brodyr som snuttefilt med namn. Rabattkoden gäller även på produktvärdet exklusive frakt. Hör av dig till oss om du har frågor.
Hur returnerar jag en produkt?
Om du inte är nöjd med produkten, så kan du returnera din vara eller varor och Teddykompaniet står för kostnaden för returen. Viktigt att du returnerar vara inom 14 dagar från det att du har tagit emot din vara. För att returnera så skickar du ett mail till [email protected] med ditt namn, din adress och ordernummer samt vilka varor som du vill returnera. Vi skickar dig en retursedel som du skriver ut och fäster på paketet. Viktigt att produkterna är i ursprungligt skick, i originalförpackning och välpaketerade i sitt emballage.
Kan jag returnera en produkt som har broderat namn?
Nej, tyvärr – har du exempelvis beställt en snuttefilt med broderat namn, då går det ej att returnera denna vara.
Min produkt är sönder, hur reklamerar jag den?
Om din vara är trasig, så skriv till oss på [email protected] och förklara på vilket sätt varan är sönder. Inkludera gärna bilder och artikel/batchnummer (finns på den lilla vita tyglappen som är fastsydd på gosedjuret annars står det på emballaget).