Fri frakt över 499:- ✔︎ Leverans normalt 2-3 arbetsdagar ✔︎ Leverans i Sverige

Vanliga frågor

Här hittar du svar på vanliga kundfrågor. Om du fortfarande undrar över något som du inte hittar svar på här, är du välkommen att kontakta vår kundservice. 

Går det att beställa till utlandet?

Nej, i dagsläget går det inte att beställa produkter i vår webbshop med leverans till utlandet.

Om du bor i utlandet och vill köpa produkter från vår webbshop, så rekommenderar vi att du gör såhär: 1) Be någon du känner som bor i Sverige att beställa från vår webbshop. 2) När produkterna kommit fram, får den du känner posta produkterna till dig i utlandet.

Var kan man köpa era produkter i Sverige?

Teddykompaniet finns på flera olika ställen, både i fysisk butik och online. Våra produkter finns hos många olika återförsäljare i hela Sverige, men deras sortiment kan variera. Vill du veta vart du hittar din närmsta återförsäljare av Teddykompaniets produkter hänvisar vi dig att kontakta vår kundservice

I Båstad finns även Kids House med stort sortiment av våra produkter. Kids House butik hittar du i samma byggnad som och granne med vårt kontor. Öppettider för Kids House finns här.

Går det att få beställningen levererad till en annan adress?

Ja, absolut. Om du vill att din order ska levereras till en annan adress än din egna gör du bara såhär: 1) Under "Leveransadress" i kassan anger du mottagarens postadress. 2) Ange också mottagarens mobilnummer. Detta behövs för att Postnord och Bring ska kunna leverera ordern. 3) Lägg nu beställningen och det är klart!

Vad är den normala leveranstiden?

Våra normala leveranstider är 2–3 arbetsdagar. Beställningar som görs på fredagar samt under helgen skickas tidigast på måndagen efter helgen. För personligt broderade snuttefiltar och gosedjur är leveranstiden normalt 7-10 arbetsdagar. Vid de vanligaste högtiderna som t ex jul, nyår och midsommar är det högt tryck på våra leveranser. För att försäkra dig om att få din order i tid under högtider rekommenderar vi att lägga beställningen i god tid. Vid eventuella förseningar, vänligen kontakta oss på [email protected] och ange ditt ordernummer.

Kan man få presentinslagning?

Ja, det går bra, men inför alla storhelger t.ex jul, så sker inga paketinslagningar. Beroende på storlek på produkten slår vi in produkten i pastellgrön, pärlemovit eller silvrig presentpåse. Påsen smyckas fint med band och etikett. Tyvärr slår vi ej in "hårda" produkter som gungdjur, käpphäst och giftboxar samt gosedjur över 100 cm. Presentinslagningen är per produkt, så vill du så in fler produkter väljer du fler antal presentinslagningar. Du väljer presentinslagning genom att lägga till produkten till din varukorg. Klicka här för att komma direkt till presentinslagning Vill du skicka direkt till mottagaren? Välj då annan leveransadress i kassan. 

Hur använder jag min rabattkod?

Emellanåt får du som kund en rabattkod från oss att använda i vår webshop. Du lägger dina varor som vanligt i varukorgen och väl i kassan klickar du på raden "+ lägg till rabattkod". Här skriver du i din rabattkod. Tänk på att stora och små bokstäver är viktigt att ta hänsyn till. Varje rabattkod har särskilda villkor. Hör av dig till oss om du har frågor [email protected]

Hur returnerar jag en produkt?

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstadgad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Om du vill returnera en vara

  1. Klipp av nedre delen av följesedeln och skriv anledning för retur. Lägg ner returformuläret tillsammans med varan/varorna i lämplig förpackning. Förslagsvis samma förpackning som de levererades i.
  2. Använd den medföljande returfraktsedeln och fäst den ovanpå den gamla fraktsedeln.
  3. Lämna in hos valfritt paketombud.   

Du ska returnera varan senast inom de lagstiftade 14 dagarna. Viktigt att produkterna är i ursprungligt skick, i originalförpackning och välpaketerad i sitt emballage. Det är du som kund som har ansvaret för att dina returvaror lämnas in till vald transportör på ett korrekt sätt. Notera därför paketets kolli-ID när du skickar paketet från ditt ombud, och se till att paketet blir skannat av personalen.

Nedanstående returavgifter tas ut när du utnyttjar din ångerrätt eller rätt till öppet köp:

  • Varor till ett värde av mindre än 300 kr har en returavgift på 49 kr.
  • Varor till ett värde av 300 kr eller mer, samt outlösta paket, har en returavgift på 99 kr.

Returfraktkostnaden dras av automatiskt från ditt återbetalningsbelopp. Om du ångrar ditt köp och önskar returnera hela din order ska du kontakta kundservice inom 14 dagar efter du eller någon i ditt ställe har mottagit din order och meddela att du önskar ångra ditt köp. 

Kan jag returnera en produkt som har broderat namn?

Nej, tyvärr – har du beställt en snuttefilt eller gosedjur med broderat namn, så går den inte att returnera. Om du har fler frågor kring detta, mejla till [email protected] så hjälper vi dig.

Hur reklamerar jag en produkt som är sönder?

Om din vara är trasig, så skriv till oss på [email protected] och förklara på vilket sätt varan är sönder. Inkludera gärna bilder och artikel/batchnummer. Artikel/batchnummer finns på den lilla vita tyglappen som är fastsydd på gosedjuret. Du hittar också numret på emballaget.