Fri frakt över 499:- ✔︎ Leverans normalt 2-3 arbetsdagar ✔︎ Fri retur ✔︎ Leverans i Sverige

Vanliga frågor

Här hittar du svar på vanliga kundfrågor. Om du fortfarande undrar över något som du inte hittar svar på här, är du välkommen att kontakta vår kundservice. 

Går det att beställa till utlandet?

Nej, i dagsläget går det inte att beställa produkter i vår webshop med leverans till utlandet. Däremot har vi flera återförsäljare som skickar internationellt samt internationella återförsäljare. Endast finska återförsäljare hittar du här. Om du bor i utlandet och vill köpa produkter från vår webshop, så rekommenderar vi att du gör såhär. 1) Be någon du känner som bor i Sverige att beställa från vår webshop. 2) När produkterna kommit fram, får den du känner posta produkterna till dig i utlandet.

Var kan man köpa era produkter i Sverige?

Teddykompaniet finns på flera olika ställen, både i fysisk butik och online. Våra produkter finns hos många olika återförsäljare i hela Sverige, allt från större butiker som Lekia, Jollyroom och Åhléns till mindre butiker. Samtliga återförsäljare kan du hitta i denna lista. I Båstad finns även Kids House med stort sortiment av våra produkter, men också produkter från andra varumärken. Öppettider för Kids House finns här. Kids House butik hittar du i samma byggnad som och granne med vårt kontor.

Går det att få beställningen levererad till en annan adress?

Ja, absolut. Om du vill att din order ska levereras till en annan adress än din egna gör du bara såhär: 1) Under "Leveransadress" i kassan anger du mottagarens postadress. 2) Ange också mottagarens telefonnummer. Detta behövs för att Postnord och Bring ska kunna leverera ordern. 3) Lägg nu beställningen och det är klart!

Vad är den normala leveranstiden?

Våra normala leveranstider är 2–3 arbetsdagar. Beställningar som görs på fredagar samt under helgen skickas tidigast på måndagen efter helgen. För personligt broderade snuttefiltar och gosedjur är leveranstiden normalt 7-10 arbetsdagar. Vid de vanligaste högtiderna som t ex jul, nyår och midsommar är det högt tryck på våra leveranser. För att försäkra dig om att få din order i tid under högtider rekommenderar vi att lägga beställningen i god tid. Inför jul gäller senast beställningsdatum 16 december för att vi ska kunna garantera att ordern levereras innan julafton. Vid eventuella förseningar, vänligen kontakta oss på [email protected] och ange ditt ordernummer.

Kan man få presentinslagning?

Ja, det går bra, men inför alla storhelger t.ex jul,  så sker inga paketinslagningar. Beroende på storlek på produkten slår vi in produkten i pastellgrön, pärlemovit eller silvrig presentpåse. Påsen smyckas fint med brand och etikett. Tyvärr slår vi ej in "hårda" produkter som gungdjur, käpphäst och giftboxar samt gosedjur över 100 cm. Presentinslagningen är per produkt, så vill du så in fler produkter väljer du fler antal presentinslagningar. Du väljer presentinslagning genom att lägga till produkten till din varukorg. Du kan också göra det i kassan. Klicka här för att komma direkt till presentinslagning Vill du skicka direkt till mottagaren? Välj då annan leveransadress i kassan. 

Kan man köpa presentkort?

Absolut, det går att köpa presentkort i webshopen. Välj på beloppen 250 kr, 500 kr, 750 kr eller 1000 kr. Välj att få presentkortet endast digitalt för 0 kr, då skickas en kod i din orderbekräftelse. Denna kod är själva presentkortet och tänk på att mailet ett standardmail och inte utformat som ett presentkort. Eller välj att få presentkortet skickat fysiskt till dig (eller annan leveransadress som du själv väljer i kassan). Presentkortet kommer med handskriven kod i ett fint kuvert med plats för en personlig hälsning från dig. Extra kostnad på 30 kr. Leveranstid 2-3 arbetsdagar. Giltighetstiden på kortet är 1 år från datum du köpte kortet. Tänk på att mottagaren som nyttjar kortet får betala för frakt 49 kr om beloppet understiger 499 kr. 

Hur använder jag min rabattkod?

Emellanåt får du som kund en rabattkod från oss att använda i vår webshop. Du lägger dina varor som vanligt i varukorgen och väl i kassan klickar du på raden "+ lägg till rabattkod". Här skriver du i din rabattkod. Tänk på att stora och små bokstäver är viktigt att ta hänsyn till. Varje rabattkod har särskilda villkor. Hör av dig till oss om du har frågor [email protected]

Hur returnerar jag en produkt?

Om du inte är nöjd med produkten, så kan du returnera den. Teddykompaniet står för kostnaden för returen. Viktigt att du returnerar varan inom 14 dagar från det att du har tagit emot den. För att returnera så skickar du ett mail till [email protected] med ditt namn, din adress och ordernummer samt vilka varor som du vill returnera. Vi skickar dig en retursedel som du skriver ut och fäster på paketet. Viktigt att produkterna är i ursprungligt skick, i originalförpackning och välpaketerade i sitt emballage. 

Kan jag returnera en produkt som har broderat namn?

Nej, tyvärr – har du beställt en snuttefilt med broderat namn, så går den inte att returnera. Om du har fler frågor kring detta, mejla till [email protected] så hjälper vi dig.

Hur reklamerar jag en produkt som är sönder?

Om din vara är trasig, så skriv till oss på [email protected] och förklara på vilket sätt varan är sönder. Inkludera gärna bilder och artikel/batchnummer. Artikel/batchnummer finns på den lilla vita tyglappen som är fastsydd på gosedjuret. Du hittar också numret på emballaget.