Fri frakt över 499:- ✔︎ Leverans normalt 2-3 arbetsdagar ✔︎ Leverans i Sverige

Köpvillkor

Följande köpvillkor gäller vid försäljning av produkter på www.teddykompaniet.se av Teddykompaniet i Båstad AB (nedan kallat Teddykompaniet) med organisationsnummer 556289-2686, Stenhusvägen 2A, 269 36 Båstad. Mer information finns under varje ämnesflik.

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du uppgifter om produkten/er, pris/er, fakturerings- och leveransadress/er. Är något fel i orderbekräftelsen, hör då av dig omgående till oss på mejl [email protected].

Priser och betalning

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Vi förbehåller oss rätten att justera priset och för eventuella prisfel. Det är betallösningen Klarna som hanterar våra betalningar och du kan betala direkt, delbetala, betala mot faktura eller med kort VISA och Mastercard..

Rabattkoder

Emellanåt så får du som kund en rabattkod från oss att använda i vår webshop. Du lägger dina varor som vanligt i varukorgen och i kassan klickar du på ”lägg till rabattkod”. Här skriver du in rabattkoden. Tänk på att stora och små bokstäver är viktiga att ta hänsyn till. En rabattkod gäller enligt de villkor och produkturval som står angivet tillsammans med erbjudandet.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella fel i texter på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt. 

Leverans

Leveranstid: Våra leveranstider är normalt 2–3 arbetsdagar. Glesbygdsområden kan komma att räkna med leveranstid på 2–5 arbetsdagar. Beställningar lagda efter klockan 14 på fredagar samt under helger skickas tidigast på måndagen efter. Broderade snuttefiltar och gosedjur är leveranstiden normalt 7–10 arbetsdagar. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid), kontakta oss på e-postadress [email protected] och ange ditt beställningsnummer.

Leveranssätt: De flesta av våra varor skickas direkt hem till dig med Postnord. Paketet läggs i din brevlåda eller lämnas utanför dörren. Varor som väger mer än 2 kg, eller behöver en kartong som har sidor längre än totalt 90 cm, skickas med Bring till ditt närmaste ombud.

I kassan kan du välja att hämta din vara på Kids House, Stenhusvägen 2 i Båstad. Tänk på att hämta paketet inom 3 dagar från lagd beställning. Se öppettider på Kids House här.

Fraktpris: 49 kr. Fri frakt om beställningen överstiger 499 kr. Inga fraktkostnader tillkommer om varor ska hämtas i butiken Kids House i Båstad. 

Retur och ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstadgad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
För returavgifter se avsnitt ”Returavgift”.

Om du vill returnera en vara

  1. Klipp av nedre delen av följesedeln och skriv anledning för retur. Lägg ner returformuläret tillsammans med varan/varorna i lämplig förpackning. Förslagsvis samma förpackning som de levererades i.
  2. Använd den medföljande returfraktsedeln och fäst den ovanpå den gamla fraktsedeln.
  3. Lämna in hos valfritt paketombud.   

Du ska returnera varan senast inom de lagstiftade 14 dagarna. Viktigt att produkterna är i ursprungligt skick, i originalförpackning och välpaketerad i sitt emballage.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde om varan är använd eller skadad.

Situationer när ångerrätten inte gäller
I nedan situationer gäller inte ångerrätten:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål, exempelvis Snuttefilt med broderat namn

 För mer information om den lagstiftade ångerrätten, läs mer på Konsumentverket.


Returavgift

Nedanstående returavgifter tas ut när du utnyttjar din ångerrätt eller rätt till öppet köp:

  • Varor till ett värde av mindre än 300 kr har en returavgift på 49 kr.
  • Varor till ett värde av 300 kr eller mer, samt outlösta paket, har en returavgift på 99 kr.

Det är du som kund som har ansvaret för att dina returvaror lämnas in till vald transportör på ett korrekt sätt. Notera därför paketets kolli-ID när du skickar paketet från ditt ombud, och se till att paketet blir skannat av personalen.

Returfraktkostnaden dras av automatiskt från ditt återbetalningsbelopp. Om du ångrar ditt köp och önskar returnera hela din order ska du kontakta kundservice inom 14 dagar efter du eller någon i ditt ställe har mottagit din order och meddela att du önskar ångra ditt köp.


Reklamation och klagomål

Vi kontrollerar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Om du vill reklamera en vara
Om du vill reklamera en vara, så behöver du innan du returnerar en defekt vara kontakta oss via mejl [email protected] och få ett godkännande. I ditt mejl ska du ange ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Viktigt att klagomålet skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Force Majeure
Vi tar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets kontroll (force majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Integritetspolicy och lagring av personuppgifter

Teddykompaniet i Båstad AB värnar om din personliga integritet. Nedan följer information om hur vi behandlar dina personuppgifter. Har några frågor? Mejla oss på [email protected] eller ring oss på +46 (0) 431 725 10.

Genom att handla hos Teddykompaniet accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller ger aldrig vidare dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

Vilka uppgifter lagrar vi?
Teddykompaniet är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order lagrar vi ditt förnamn, efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress och köphistorik. Prenumerera du på vårt nyhetsbrev, så lagrar vi ditt namn och din mejladress.

Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer, nyhetsbrev och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna, Mastercard samt VISA.

Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord och Bring.

Nyhetsbrev
Vid anmälan till nyhetsmejl accepterar du att vi får skicka mejl till dig med exempelvis nyttig produktinformation, tävlingar, erbjudanden eller nyheter. Du kan när som helst säga upp din prenumeration från våra nyhetsmejl via den avregistreringslänk som finns i varje nyhetsbrev. Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsmejl delas förnamn, efternamn, e-postadress, din plats och vald teknologi med den leverantör vi använder oss av för nyhetsbrevet, som för nuvarande är Mailchimp (del av Intuit). Läs mer här om hur Mailchimp hanterar dina uppgifter. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.

Tävling & undersökningar
I samband med tävlingar eller undersökningar, så skickas vanligtvis ett bekräftelsemejl ut till deltagare. Om detta görs, då hanteras dina uppgifter av nuvarande leverantör för nyhetsbrevet. Teddykompaniet använder sig f n av Mailchimp.

Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

Vilka rättigheter har du?

Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt. Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.

Ansvarig för dataskydd
Teddykompaniet är personuppgiftsansvarig för att Teddykompaniets behandling av dina personuppgifter sker i enlighet med tillämplig lagstiftning:
Teddykompaniet i Båstad AB
Stenhusvägen 2 A
269 36 Båstad
Sverige

Kontaktvägar

● PRIVATPERSON - Om beställningar: [email protected] - Övriga frågor: [email protected] eller ring:: 0431 725 10
● ÅTERFÖRSÄLJARE - Om beställningar: [email protected] - Ekonomi, övriga frågor, ring: 0431 725 10.